
Vacature [VERVULD] CRM Manager bij bol.com
Functieomschrijving
Hoe beweeg je klanten naar meer loyaliteit? Welke behoefte hebben klanten en hoe speel je daarop in middels klantberichten?
Als CRM Manager stuur je op het maximaliseren van de loyaliteit én customer lifetime value van bol.com's klantenbase vanuit owned channels (onsite, push, email app). Samen met je team en je collega's binnen het bredere Customer Relevancy Team bepaal je de winnende cross channel customer journey en klantcontactstrategie. Hierbij identificeer je ook groeikansen door outside-in te denken en zet je data-gedreven inzichten om naar concrete campagneconcepten. Je zoomt in op interactie- en personalisatiekansen voor de direct messaging kanalen.
Je maakt onderdeel uit van het Customer Relevancy Team, de afdeling die de klantloyaliteit boost door de customer journey optimaal in te vullen op owned channels en met de inzet van Next Best Action (Artificial Intelligence personalisatietool). De afdeling telt drie subafdelingen: Decision Intelligence Team (Next Best Action), Customer Interaction Team (content, executie) en Customer Development Team (strategie, customer journey, base sturing). Je spart met de Manager Customer Relevancy over het verhogen van de klantloyaliteit en over de campagnestrategie voor de direct messaging kanalen. Je werkt nauw samen met Database Marketing & Direct Messaging, Commercie en overige Marketing afdelingen. Met elkaar bepalen jullie de prioriteiten voor waardemaximalisatie (CLV) en verbeteren jullie de klantprogramma’s.
Je coacht en geeft direct leiding aan het Customer Development team (twee CRM marketeers) en stuurt zeven collega’s indirect aan (op inhoud).
Over de organisatie
Bol.com is één van de bekendste online retail tech platformen van Nederland en België. Een platform waar zo’n 13 miljoen klanten kiezen uit 34 miljoen artikelen. Een platform dat zo’n 51.000 partners helpt hun bedrijf te runnen. En een platform dat nooit ‘af’ is, want bol.com vindt retail sinds 1999 opnieuw uit, en dat willen ze blijven we doen. Als iets beter kan, willen ze dat graag nog beter maken! Samen met hun klanten, partners en meer dan 3.000 collega’s.
De cultuur bij bol.com is open en informeel. Er is veel ruimte voor ondernemerschap en creativiteit. Hybride werken wordt gestimuleerd; deels vanuit hun kantoor in Utrecht, deels vanuit huis. De cultuur wordt gekenmerkt door betrokkenheid, innovatiekracht en teambuilding.
Wie ben jij?
Je bent ervaren CRM Manager met visie op het maximaliseren van CLV. Je hebt ervaring met het opzetten en uitwerken van klantcontactstrategieën. Je bent in staat om klantdata te vertalen naar gesegmenteerde klantprogramma's en weet jouw (cross-functionele) team en overige afdelingen hierin mee te nemen. Deze ervaring heb je idealiter opgedaan bij bedrijven waar het draait om grote aantallen klanten, producten en kanalen. Ervaring met de inzet en het gebruik van AI-personalisatie tools (zoals PEGA), is een pré!
Daarnaast ben je;
- resultaatgericht;
- sterk in stakeholdermanagement (met name richting commercie en advertising);
- een coachend en meewerkend manager.
Zo ga jij het verschil maken?
Jij zet data-gedreven klantinzichten om in relevante CLV-verhogende klantcontactprogramma's en weet hierin analisten, marketeers en commerciële stakeholders te verbinden en mee te nemen.
Wat biedt deze baan jou nog meer?
bol.com biedt een aantrekkelijk salaris en overig voorwaardenpakket. Denk aan:
- een interessante bonusregeling;
- goed pensioen;
- 29 vakantiedagen.
Je hebt de mogelijkheid deels op kantoor en deels vanuit huis werken.
Solliciteren
Wil jij graag solliciteren? Stuur dan je sollicitatie in via de sollicitatieknop. Heb je vragen? Dan ontvang ik graag een bericht van je via: manonboer@weknowexecutives.nl